KUTATÁS
CSAPAT
DISSZEMINÁCIÓ
PARTNEREK

Disszemináció

Publikációk

Lukács, Á., Rácz, P., & Kas, B. (2022). Tankönyvi szövegek nyelvi feldolgozhatóságának mutatói és vizsgálati módszerei. Magyar Pedagógia, 122(2), 65-88.

Pintye, M. S., & Kas, B. (2022). Preschool linguistic indicators of elementary reading achievement. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 10(2–3), 125-147.

Varga, Á., & Marton, K. (2022). How does music help to improve cognitive control? In A művészetpedagógia múltja és jelene – reformpedagógia, életreform, gyermekkultúra. (pp. 61–65).

Varga, Á., Marton, K., Jakab, Z., & Láng, S. (2022b). The Influence of Musical Activities on Cognitive Control Mechanisms: Overview and empirical findings. In: Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy (pp. 166–189). 10(3), 166–189.

Varga, Á., & Marton, K. (2023). Kontrollált Zenei Folyamatok. In a Művészetpedagógia múltja és jelene – reformpedagógia, életreform, gyermekkultúra (pp. 176–194). 

Marton, K. & Shafer, V. (2023). Bilingual Language Processing and Interference Control from an Integrated Perspective. In. M. Goral & A. Lerman (Eds.). Advances in the Neurolinguistic Study of Multilingual and Monolingual Adults. Routledge, Taylor & Francis Group. https://doi.org/10.4324/9781003330318

Eichorn, N., Hall, J. L., & Marton, K. (2023). Complex working memory in adults with and without stuttering disorders: Performance patterns and predictive relationships, Journal of Fluency Disorders, 77, https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2023.105993

Mero-Piedra, A. L.,  Pesthy, O., & Marton, K. (2023). Effects of a physical education intervention on attention and inhibitory control in Ecuadorian children with intellectual disabilities. Journal of Intellectual Disabilities,

https://doi.org/10.1177/17446295231189018

Gehebe, T., Wadhera, D., & Marton, K. (2023). Interactions between bilingual language proficiency and exposure: Comparing subjective and objective measures across modalities in bilingual young adults. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 26 (7), 845-860. https://doi.org/10.1080/13670050.2022.2125285

Fortunato-Tavares, T., Schwartz, R.G., Furquim de Andrade, C.R., Houston, D., & Marton, K. (2023). Os efeitos prosodicos na compreensao de frases variam de acordo com a idade ? CODAS 35 (2), e20210062, 12 p.

Waldman DeLuca, Z., Schwartz, R.G., Marton, K., Houston, D., Ying, E., Steinman, S., Drakopoulou, G. (2023). The Effect of Sentence Length on Question Comprehension in Children with Cochlear Implants. Cochlear Implants International, 24 (1), 14-26. https://doi.org/10.1080/14670100.2022.2136591

Fortunato-Tavares, T.; Schwartz, R.G.; Marton, K.; Houston, D.; Furquim de Andrade, C.R. (2023) Are Prosodic Effects on Sentence Comprehension Dependent Only on Age? CoDAS, 35 (2), 2317-1782 https://doi.org/10.1590/2317-1782/20212021062 

Szöllősi I. & Marton K. (2022). A kognitív kontroll-folyamatok vizsgálata post-stroke nonfluens afáziában. Rehabilitáció, 32 (1-2), 25-33

Konferenciaelőadások

Vig J., Mészáros A. és Kas B.: Az evidencia-alapú szemlélet irányelvei. In: Logopédiai Protokollok. A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége online konferenciája 2022. 11. 26. 

http://mlszsz.hu/files/konferencia/2022/MLSZSZ_oszi_konferencia_absztrakt.pdf 

Kas B.: A nyelvi zavarok egységes protokollja felé I. Szűrés és állapotmegismerés. In: Logopédiai Protokollok. A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége online konferenciája 2022. 11. 26. 

http://mlszsz.hu/files/konferencia/2022/MLSZSZ_oszi_konferencia_absztrakt.pdf 

Sósné Pintye Mária: A nyelvi zavarok egységes protokollja felé II. Prevenció és intervenció. In: Logopédiai Protokollok. A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége online konferenciája 2022. 11. 26. 

http://mlszsz.hu/files/konferencia/2022/MLSZSZ_oszi_konferencia_absztrakt.pdf 

Sósné Pintye Mária: Mozogni-beszélni-gondolkodni – A koragyermekkori logopédiai intervenció a szakszolgálati munkában. In: Küzdőpályán – Korai fejlesztés a logopédiában. A Demosztenész Egyesület konferenciája 2022. 12. 09. https://demoszthenesz.hu/esemenyek/kuzdopalyan-korai-fejlesztes-a-logopediaban-c-konferencia/   

Harmati-Pap, V., Vadász, N., Tóth, I. & Kas, B. (2023). Links between lexical and syntactic reduction in infant-directed speech and early language development. Congress of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association (ICPLA), Salzburg, Austria, 4-7th July 2023

Kas B. (2023) A korai nyelvfejlődés mérhető dimenziói: eltérések és összefüggések. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete Országos Szakmai Konferencia, Mór, 2023. jún. 28-30.

Varga Ágnes, Keő Barbara: Terápiás lehetőségek a zenepedagógiában. In: A művészet ereje – Kifejezés, alkotás, gyógyítás, kognitív és érzelmi fejlesztés. VI. Művészetpedagógiai Konferencia. 2023.06.15. 6. MŰVÉSZETPEDAGÓGIAI KONFERENCIA 2023. (elte.hu)

Feinstein, S. & Marton K. (2023). Factors influencing bilingual vocabulary outcomes:Bilingual experience, language pairs, scoring. International Symposium of Bilingualism (ISB 14).

Szöllősi, I. & Marton, K. (2022). Impaired attentional control in individuals with severe and mild non-fluent aphasia – independent from the effects of stroke. 11th ESLA Congress of Speech and Language Therapy: New frontiers in speech and language therapy: advancing practice, research and education, p. 19.

Egyéb aktivitások

2022. szept. 31.JÁTSSZUNK ZENÉT! workshop a Kutatók Éjszakáján.
https://app.kutatokejszakaja.hu/esemenyek/elte-barczi-gusztav-gyogypedagogiai-kar/jatsszunk-
zenet?fbclid=IwAR3tFnkRAe8KDIHfhjFYM1iWgJHkE1tEiwNE9sfEG499Wv4bcpnnZu9jFHo

2022.okt. 10. A zene hatása a kognícióra.
Beszélgetés a Duna TV Almárium c. műsorában

2022.okt. 15. JÁTSSZUNK ZENÉT!
Demó a Beszélj Velem Óvodában

2022. okt. 18. JÁTSSZUNK ZENÉT!
workshop, ELTE BGGYK Szakmai nap és gyakorlatvezetői fórum
https://barczi.elte.hu/content/program-ujra-egyutt-szakmai-nap-es-gyakorlatvezetoi-
forum.t.2570?fbclid=IwAR0WwkT5_DMmYb4z2zltS1on9TbasV9PBs0O9H7c_hPc56eeNkbhA0c9hTk

2022. okt. 18. Könnyű zenét vinni az iskolába?
Panelnyitó előadás és kerekasztal tagság
https://www.facebook.com/hangoregyesulet/photos/a.111234864693485/197815626035408/;
https://www.facebook.com/hangoregyesulet/photos/pcb.198222549328049/198222495994721

2022. nov. 26. „A nyelvi zavarok egységes logopédiai ellátási protokollja felé. „I. Szűrés és
állapotmegismerés; II. Prevenció és intervenció.”
Szakmai továbbképzés, toborzás
http://mlszsz.hu/files/konferencia/2022/MLSZSZ_oszi_konferencia_absztrakt.pdf

2022. december 9. „Mozogni-beszélni-gondolkodni – A koragyermekkori logopédiai
intervenció a szakszolgálati munkában”
Szakmai továbbképzés, toborzás
https://demoszthenesz.hu/esemenyek/kuzdopalyan-korai-fejlesztes-a-logopediaban-c-konferencia/

2023. január 13. Nyelvfejlődési késés műhely I. találkozó
Népszerűsítés, toborzás, és szakmai továbbképzés logopédusok számára a nyelvi késés vizsgálatában
és kezelésében

2023. március 3. Nyelvfejlődési késés műhely II. találkozó
Népszerűsítés, toborzás és szakmai továbbképzés logopédusok számára a nyelvi késés vizsgálatában
és kezelésében

2023.03.20. Q1-es folyóiratcikk leadása: Journal of Fluency Disorders

2023.03.01. cikk megjelenése a Magyar Pedagógia folyóiratban
https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/633

2023.04.01-08.30. BTMN-t mutató gyerekek nyelvi tesztelése 13 vizsgálatvezető és 98 vizsgált
gyerek bevonásával

2023. április 21. Nyelvi késés műhely III. találkozó
Népszerűsítés, toborzás, szakami továbbképzés a nyelvi késés rizikótényezői és intervenciója
témakörben

2023. április 24. Személyiségfejlesztés zeneterápiával
A gyakorlati tartalmak átadásának előkészítése a gyakorló és képződő gyógypedagógusok,
pedagógusok, zeneterapeuták számára: az ELTE BGGYK továbbképzései keretében

2023. május 16. A nyelvfejlődési késés prevenciója és intervenciója I. Továbbképzés logopédusoknak megyei szakszolgálat logopédusainak továbbképzése
Kiskunhalas

2023. május A nyelvfejlődési késés prevenciója és intervenciója II.
Továbbképzés logopédusoknak megyei szakszolgálat logopédusainak továbbképzése Kecskemét

2023. május 24. Varga Ágnes sikeres védése „summa cum laude” minősítéssel
ELTE-PPK-NDI, Gyógypedagógiai program. A harmadik modul zeneterápiás intervenciós módszeréhez
kapcsolódó téma: „zenei tevékenységek hatása a kognitív kontroll folyamatokra”.

2023. május 31. Tanulmányút: Jyväskyläi egyetem,
Centre of Music, Mind and Body; Jyväskylä University of Applied Science

2023. június 1. „2nd Joint seminar on Music, Health and Sport” 
Konferenciarészvétel, Jyväskylä University of Applied Science,

2023. június 14. 1. helyezés az ELTE V. Tudománykommunkiációs Versenyén